SIM kártya cseréje

E cikk segítségül kíván szolgálni mobiltelefontulajdonosoknak!

A minap beszélgettem Effecta kollégával, aki az egyik Samsung márkaboltban/márkaszervizben dolgozik. Elmondtam neki, hogy telefonom tegnap egyszerűen újraindítás nélkül nem akart hívni senkit sem. Erre ő a következő dolgokat mesélte:

Kérdezte, mennyi idős a SIM kártya. Erre én: 6-7 éves. S ez baj, mondta. Sok telefon ugyanis emiatt hibásodhat meg, mivel nem szeretné senki sem a telefonszámát váltogatni telefoncsere okán, ezért a vadi új kártyát kidobjuk, elajándékozzuk, vagy eladjuk. Ez így szokott lenni általában. Kevesen tudják azt, hogy e régi kártyák régi adótoronyszabványokat és telefonszabványokat ismernek. A modern SIM kártyák energiaszükséglete ráadásul alacsonyabb is, mint a régieké, ezért sem fogyasztják az akkumulátor kapacitását annyira. S mivel a telefonszabvány új, a szoftver is másabb, mint a 6-7 évvel ezelőtti telefonokban, ezért inkompatibilitási gondok is felléphetnek (ezért indul magától újra a készülék, nem hív rendesen, hamarabb lemerül a zsír új aksi). A SIM kártyák cseréje 2 évente javasolt, mivel a technika ilyen rohamléptekben fejlődik. Ráadásul ez pénzbe nem kerül, mivel a szolgáltató (az összes!) a vállalt szerződéseknek megfelelően az 5 évesnél idősebb kártyákat köteles díjmentesen cserélni. Ezt tapasztalatból is tudom, ma a 70-es szolgáltató díjmentesen ezt elvégezte, sőt, egy kis készülék segítségével díjtalanul az ügyintéző átmásolta az egyik SIM-ről a másikra a telefonszámokat, SMS üzeneteket.

Egyszóval, Androidos és egyéb okostelefonba véletlenül se tegyél bele öreg, elavult kártyát, mert nem tesz neki jót, s hamar a szervizben landolhat! 🙂

U.I: a hozzászólás lehetősége kivételesen ezen a poszton zárolva van, mert félreértettétek a lényegét. Egyrészt: ez nem mobiltelefonos problémamegoldó fórum, másrészt, nem kérek az önjelölt szak(nem)értők konstruktivitást mellőző véleményéből

SIM kártya cseréje” bejegyzéshez 5ozzászólás

  1. Hmmm érdekes! Kösz az infót 🙂 bár én nem hiszem hogy bedőlök ennek az “okos” telefonosdinak! Az én kis LG gw300 am nekem tökéletesen megfelel! Csak azt nem értem Ezt MÉÉ NEM MONDJA EL AZ A BÖSZME A TV-BE?

    Köszönöm!

    Ciao (^-^)

  2. Hát a T-Mobile-ba meg 1999-esnél újabb kártyát nem cserélnek ha még működőképes ezt a minap mondták a boltba.

  3. Laczfy87! Meg tudnád adni Effecta emailjét? Nekem volt egy zte librám és nagyon gyakran újraindult, emiatt földhözvágtam tehát a garanciáig nem jutottam el vele, nem tudom hogy alaplap cserével megjavult volna e. A simem 2006-os, vodás flottában vagyok és csak nagyon indokolt esetben vizsgálat után cserélnek ingyen, amúgy 7000ft! Most ideiglenesen egy vodafone 845-öt használok, ez idáig stabil, igaz nem a gyári rom van rajta hanem egy 2.3.7-es. Kacsintgatok valami új teló felé, huawei g300, alcatel ot995, sony xperia u, ot993d, esetleg MyAudio Phone 5, ezeknek nem kifejezetten jó a régi 5v-os sim ha jól sejtem. Effecta esetleg adhatna egy olyan szakmai magyarázatot amit ha be írok a kérelembe akkor ingyen cserélik a simet. Az emaillem:
    attilav kukac hotmail.hu

Hozzászólások lezárva.